„`html
Ekspansja polskich marek w Europie Środkowo-Wschodniej
Co najmniej 26 polskich firm zdecydowało się na rozwój swojej działalności w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej oraz w krajach bałtyckich, łącznie otwierając około 2,9 tys. sklepów. Jak wynika z raportu, aktywnie rozwijają się sektory dyskontowe, odzieżowe oraz obuwnicze.
Sukcesy Grupy LPP
Polska moda, dzięki ekspansji marek z Grupy LPP takich jak Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp, zdobywa silną pozycję w regionie. Grupa ta zalicza się do kluczowych graczy w europejskim sektorze odzieżowym.
Inne wyróżniające się marki
Rozwój na rynkach zagranicznych odnotowują także marki jak HalfPrice i 4F, które posiadają wiele sklepów poza Polską. Sektor obuwniczy i artykułów skórzanych również odnotowuje sukcesy; szczególne zasługi przypisywane są markom CCC i e-obuwie. Popularne są również produkty marek Wittchen, Wojas i Ochnik, która otworzyła pierwszy salon w Słowacji.
Inne branże polskich marek na ekspansji
Polskie marki, takie jak Cocodrillo czy kosmetyczne marki Inglot i Ziaja, kierują swoją działalność także na rynki dziecięce i kosmetyczne. Coraz częściej wchodzą również na europejskie rynki niszowe z długoterminowym potencjałem.
Dynamiczny rozwój notują także polskie marki z branży fitness. Przykładem jest Benefit Systems, właściciel programu MultiSport, który zwiększa swoją działalność, m.in. przez przejęcia klubów fitness w Bułgarii.
Obecność zagranicznych marek w Polsce
Na polskim rynku działa już ponad 2,4 tys. sklepów zagranicznych marek z regionu CEE i krajów bałtyckich. Zagraniczne marki prowadzą ekspansję przede wszystkim w sektorze spożywczym oraz zdrowia i urody, stanowiąc 75% ogółu. Najwięcej marek prowadzi działalność w Polsce z Czech i Litwy, podczas gdy Słowacja jest najmniej aktywna za granicą.
„`