Więcej informacji znajdziesz na stronie głównej Onetu. „Podczas prac TBM Katarzyna przy drążeniu tunelu w Łodzi pod ulicą 1 Maja 23, w oficynie przy budynku stwierdzono zapadnięcie podłogi w jednym z pomieszczeń na parterze” — napisano w komunikacie przesłanym PAP przez Annę Znajewską-Pawluk z PKP PLK SA.
Miejsce zdarzenia zostało zabezpieczone, pracują tam odpowiednie służby. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych nieruchomości, pod którymi drążony jest tunel, budynek był opróżniony z lokatorów do zakończenia robót i sprawdzenia budynków.
„Wykonawca, pozostając z nimi w kontakcie, będzie informował o dalszych krokach. Z mieszkańcem wskazanego lokalu przeprowadzono szczegółową konsultację. Kolejne decyzje będą podejmowane po dalszej analizie stanu technicznego” — podało PKP PLK.
Budowa tunelu do stacji Łódź Fabryczna Tunel średnicowy połączy Dworzec Fabryczny z Łodzi ze stacjami Łódź Kaliska (kierunek Sieradz, Kalisz) i Żabieniec (kierunek Kutno, Łowicz) i skróci czas przejazdu pociągów na trasie Warszawa — Poznań i Wrocław.
Zobacz też: Runęła ściana kamienicy w Łodzi. Zablokowała skrzyżowanie 7,5-km tunel dzieli się na dwie części. Dwutorowy odcinek od Łodzi Fabrycznej do Kozin drąży większa z dwóch tarcz — „Katarzyna”. Cztery jednotorowe tunele na zachód od przystanku Koziny kopie mniejsza tarcza — „Faustyna”. Według najnowszego harmonogramu budowa ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku.
Po pracach wykończeniowych, testach i odbiorach technicznych pociągi mają jechać pod Łodzią od grudnia 2026 r.